Få ett Makeup-kit för 0 kr

Ridläger!

Vem älskar inte att åka på ridläger? Ridläger är det roligaste man kan göra på sommaren om man är galen i hästar! Jag älskar det verkligen för man får många nya kompisar och man lär sig så mycket nyttiga saker. Nu i sommar ska jag, José och Loserlife till ett ridläger i Jönköping som heter Vedbände. Helt nytt för oss alla, så det ska bli spännande.

Jag har varit på ridläger 6 sommrar i rad och det har både varit roligt och ibland lite konstigt. Mitt första ridläger var nere i Skåne när jag var 9-10 år gammal, jag var ganska liten så jag minns inte exakt allt och har tyvärr inga kort därifrån. Jag red en liten, envis brun Dartmoorponny som hette Rufus.

Efter det så var jag på Nybyggets ridläger i Katrineholm 2 år i rad. Då åkte jag tillsammans med José. Ett jätte bra ridläger för alla ryttare stora som små. Det var verkligen jätte roligt och man fick lära sig väldigt mycket. man fick också prova på olika grejer inom ridningen.  Första året hade jag en fjordhäst som heter Herkules och är världens snällaste. Perfekt häst för mig då! Året efter hade jag Cherry och vi lärde oss massor tsm eftersom att vi var nya med varandra.

Efter två år på Nybygget så åkte jag och José 2 år i rad till Wirsbo ridläger som ligger 1 timme utanför Västerås. Båda åren tog jag med mig Cherry och det var verkligen höjdpunkten av allt! Vi lärde oss massor av nyttiga saker blandat med otroligt bra kompisar och jätte roliga uteritter. Verkligen super bra instruktörer och ungdomsledare!Där får mn även prova på att bada med hästarna vilket var ett stort plus! Man är också bara 8 st på ett ridläger så man rider 4 och 4 vilket ger mycket mer än om man rider 9 st i en grupp. Rekomenderar ridlägret för alla! Helst de som har kommit en bit i sin utveckling! Bra ridläger för privatryttare också.

Förra året 2010 så var jag med om den största upplevelsen i mitt liv, jag och José åkte till England på ridläger. HELT UNDERBART! Vi åkte med bolaget Häst och Sport resor, verkligen helt toppen. Jag red två hästar Todd (Skäcken) och Billy (Skimmeln) men man fick rida vilken häst man ville eller kände för, man hade alltså ingen speciell hela tiden. Man fick träna språket och ridning. På tal om ridningen så var den väldigt speciell och man lärde sig att rida på ett helt annat sätt. Vi fick vara med om galna galopper på sträckta vidder vid havet, galna galopper på stranden, världens längsta uteritt, svettiga dressyrlektioner och roliga hopplektioner. Vi var där i 2 veckor med världens skönaste och underbaraste människor som gjorde allt jobbigt sjukt roligt. Utom ridningen så fick vi också åka ut på utflykter i olika städer och så fick vi shoppa! Det var verkligen super roligt. Det är något jag rekomenderar om man vill ha en grym upplevelse och mycket skratt!


Herkules från Nybygget.

Wirsbo 2008

Jossan och Duncan (Hamreryttarna)

   [KLICKA]

England :D<3 Sista bilden; Sophia, Todd och Jag.


Kommentarer
Postat av: emmaa - ryttare&fotograf

sv; tackk!:D

2011-04-01 @ 21:41:22
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack så mycket söta du :)

Fin blogg du har själv och snygg hoppbild ;)

2011-04-01 @ 21:49:32
URL: http://cassler.blogg.se/
Postat av: tilde

åå, england <33333 saknar det så mycket r0inågpwfmä icakösdonvo0përj9od+paekmgopfäepfk kan inte ens beskrivaa iodnfmaweopad :c

2011-04-01 @ 23:15:01
URL: http://unicornia.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det är något speciellt det där att åka på ridläger! Blir tyvärr inget för mig i år, men nästa år tror jag att det blir ;)

2011-04-01 @ 23:26:33
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: jossan

DUNCEN DAMPEN :D

2011-04-02 @ 15:25:56
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: fia

ENGLAND :D<3

2011-04-03 @ 17:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
*Klicka här för att vila fingrarna*

E-postadress: (om du känner för)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0