Få ett Makeup-kit för 0 kr

Vedbände Ridläger 2011

Som jag berättade har vi alla tre varit på ridläger. Så därför tänkte jag göra en liten utvärdering av Vedbände Ridläger. 

"Vedis" som det kallas ligger utanför Vetlanda i Småland. Gården är otroligt mysig då den omringas av skog och stora gröna hagar. Man bor i stugor, antingen 6 st, 4 st eller 2st. Jag, Josse och Elin bodde tillsammans med en annan tjej i en fyra bäddsstuga som var jätte mysig, Fågelholken. Alla stugor hade en varsin "Mamma" som var någon av ledarna. Vi hade två stycken, Sacko och Issa.

På dagarna red vi två timmar, en timme på banan och senare på eftermiddagen en timme ut. Uteritterna var helt underbara, otroligt fina ridvägar och UNDERBARA galopper genom skogarna! Alla hästarna var helt otroligt snälla och man fick den hästen man passade bäst med. Själv hade jag Saga, som är en halvblodskorsning född 2002. Hon var jätte mysig att både rida och pyssla med. 

Jag tycker att Vedbände är ett underbart ridläger och jag förstår varför man åker tillbaka varje år. Alla är så otroligt trevliga och snälla, man gör många aktiviteter som passar alla och man ängnar sig mycket åt hästarna. Man längtade verkligen efter att få rida dagen efter. Det är ju så det ska vara på ridläger man ska längta efter att få rida. Man vill inte åka hem när man väl hade varit där ett tag. Vi ville stanna kvar även fast det spökade i våran stuga, jag lovar det gjorde det. 

Jag vill åka tillbaka och jag KOMMER att göra det. Så alla som får chansen, ÅK till Vedbände. Du kommer få ett otroligt ridläger som du verkligen kommer minnas. (Jag lovar att du kommer vilja åka tillbaka)
 

Raggarbrudarna från raggarstugan! :D

   
[KLICKA!]

Saga,
min läger häst.
  
Mamma Issa!                                  Mamma Sacko!


Plasket!

Det var lite bilder från Sköna Gröna Vedbände. (Förlåt för min konstiga text, det finns så mycket saker som man skulle kunna skriva om stället därför blir det lite rörigt). Men om ni har några frågar så fråga på så ska jag svara annars kan ni kolla in på deras hemsida! www.vedbande.nu


Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som ett bra ridläger ;)

2011-07-17 @ 01:23:06
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: lova

jag ska dit men jag undrar hade ni maskeradhoppning? isåfall skulle man ta med sig egna maskeradkläder? svara på mail så fort som möjligt för jag åker den 9/8 :)

2011-08-07 @ 16:23:34
Postat av: Johanna

Kul att du gillar det! Jag ska åka dit om 6 dagar!:)

2012-06-05 @ 14:06:47
URL: http://jojosliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
*Klicka här för att vila fingrarna*

E-postadress: (om du känner för)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0