Få ett Makeup-kit för 0 kr

Kvällens ridpass!

Hejsan Svejsan!
Idag hade jag och L sitsträning på lina med våran dressyrgrupp! Det började med att vi skulle få varsin häst i stallet och där sa alla att jag skulle rida en D-ponny tillsammans med min kortare kompis Anna. Men då bytte jag så att jag skulle rida med L eftersom att hon är längre och vi trodde att vi då skulle få en storhäst, men det fick vi inte! Utan vi fick ta den lilla C-ponnyn Finest Fable "Fille". Hihi, jag lovar det såg lite roligt ut när vi red (a). Vi tränade mest på att vi skulle sitta avslappnat och stilla i sadeln.

Det är bra att träna på att bara sitta på hästen när någon annan longerar för då känner man verkligen hur man ska sitta. Man behöver bara tänka på hur man själv sitter och slipper koncentrera sig på om hästen går för fort eller för långsamt. Jag rekomenderar er verkligen att göra det någongång ibland för att verkligen få känna.

 
Världens Snyggaste Ryttare! :D

/ K och L

Kommentarer
Postat av: Minna

WIHHHAAAAA :D

2011-03-23 @ 21:43:59
Postat av: Hoppbloggen

Perfekt med sitsträning på lina! Väldigt nyttigt och utvecklande för sits och inverkan!

2011-03-24 @ 13:27:21
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Gud vilken fin blogg! :)

2011-03-24 @ 15:15:53
URL: http://ponnyfilurerna.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hahaha, Loserlife gjorde väl en fin avsittning hörde jag också? ;)



Det är alltid nyttigt med sitsträning! :)

2011-03-24 @ 21:18:25
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
*Klicka här för att vila fingrarna*

E-postadress: (om du känner för)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0