Få ett Makeup-kit för 0 kr

Loserlife - Elin

Tänkte bara ta en liten snabb presentation om mig själv innan jag åker iväg till stallet!

Jag, Loserlife även känd som Elin, är ridskoleryttaren i gänget. Jag rider två gånger i veckan i en dressyr- och en hoppspecial. I dressyren rider jag en hel del olika hästar och ponnyer, men i hoppningen rider jag alltid Rovalds Zantique. "Zvante" är en stor D-ponny, en Connemara, född 2004. Han var förra året ute och tävlade lite CR med en annan ryttare. I år har jag tagit över och vi har hoppat upp till LC. Under våren är vi med i Säfva RKs division 3 hopplag som går i LC med omhoppning LB. Jag och Zvante har alltså inte känt varandra så länge, men han är en personlig liten ponny som gärna går lite med handbromsen i, men på tävling taggar han till och har fått riktigt fina resultat!

Jag sitter också med som ordförande i Säfvas ungdomssektionsstyrelse. Där annordnar vi olika aktiviteter och "utbildningar" för alla i klubben som är under 26 år. Vi jobbar för att alla ska känna sig som en i "gänget" och ha det riktigt roligt när de är i stallet!

När jag inte är i stallet har jag en annan hobby, nämligen kaninhoppning. Hemma har jag snart en ettårig Gotlandskanin som heter Körsbärsdalens Zuko. Han är ett riktigt aprilskämt och fyller år den första april. Det finns så mycket jag skulle kunna säga om Zuko, men jag vet inte vart jag ska börja. Han har en helt egen personlighet, han är lite som en hund. Han slickas i ansiktet, älskar att vara inne. Han är så himla nyfiken och jag vet inte hur man inte kan tycka om honom. Han har nog charmat de flesta han träffat. Vi har varit borta och tävlat en miniklass, dvs 20 cm högt och 30 cm brett, och med tanke på att det var första gången fick vi ett riktigt fint resultat, endast en pinne ner. Vet inte vad jag ska säga mer än att han är mitt allt och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom!

Lite annan fakta om mig är väl att jag fyller år den 6e september, går i samma klass som K & J, älskar Oboy, och har sökt Ekonomi Juridikprogrammet på Fyrisskolan i Uppsala.





Zuko,


Jag och Zvante på en tävling.


Kommentarer
Postat av: OLIVIA WESTERN

Fin blogg! :D

2011-03-26 @ 14:11:48
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: linn - om du kan drömma det, kan du uppnå det!

Hejsan, dagens blogg finns nu uppe på bloggen, Vinnrna och en ny chans hitar du här: http://linnnrosenkvist.blogg.se/2011/march/dagens-blogg-lordag-1.html#comment :)

kram!

2011-03-26 @ 14:33:20
URL: http://linnnrosenkvist.blogg.se/
Postat av: Soffe

Håller med, Zuko är oemoståndlig! ;) <3

2011-03-27 @ 21:06:31
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tävlar själv kaninhoppning, och kaninen kan inte vara en pinne ner, miniklass är ej obligarigatorisk och du måste inte tävla den, du kan inte få pinnar i den. klassen ovan hetert lätt, det är alltså inte en pinne. En pinne får du om du blir plaverad, när du får 3 pinnar i lätt blir du msv. Sen så räknas inte pinnarna i krok och rak ihop.

2011-03-28 @ 21:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
*Klicka här för att vila fingrarna*

E-postadress: (om du känner för)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0