Få ett Makeup-kit för 0 kr

Snobbiga?

Jag börjar känna att många personer tycker att vi privat ryttare är snobbiga, har mycket märkesgrejer, kollar ner på ridskoleryttare m.m. Jag vill bara säga att ni som tycker det har helt fel! Visste det finns männinskor som har egna hästar som är sjukt snobbiga eller bara är allmänt dryga men för det behöver man väl inte dra ett streck över alla privatryttare?

Jag tror att många "ridskoleryttare" ser oss som snobbiga och överklassiga. För att vi har egna hästar plus att de flesta också har märkesgrejer. Dock tycker jag att de inte ska dömma oss så, det är fel. En människa kan verka snobbig när man ser den men för det behöver den inte vara det! Jag tycker att man ska lära känna folk innan man dömmer dem, alla är dåliga på det. Jag också!

Jag vet inte varför det har blivit såhär, jag tycker att man kan vara tillsammans allihopa. Jag har helt rätt också när jag säger att många ridskoleryttare rider bättre än privatryttarna. Jag vill bara få slut på att vissa tycker att ALLA privatryttare är snobbiga. Det är så fel!

Privatryttare ska inte se ner på ridskoleryttare. Men samtidigt så ska inte ridskoleryttarna dömma oss för att vi har egen häst. Vi behöver absolut inte vara extremt rika och ha massa märkes grejer. Jag vet många privatryttare som jobbar och TJÄNAR egna pengar för att köpa saker till sina hästar medans många ridskoleryttare får pengar av sina föräldrar. Visst R-ryttare köper ju också saker för sina egna pengar.

Hoppas att jag har uttryck mig rätt nu bara ;)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra sagt! Man ska aldrig dömma en person som man inte känner, för då är man inte rättvis!

2011-04-24 @ 19:17:59
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: clara

Sv; tack, den här var också fin!



Håller med! det känns lite som om mina kompisar på ridskola är "irriterade" på mig bara för att jag ha en egen häst. Sjukt irriterande, varför skulle man vara snobbig bara för att man har en egen häst.. pfft! :/ ;)

2011-04-26 @ 14:06:59
URL: http://claraekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
*Klicka här för att vila fingrarna*

E-postadress: (om du känner för)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0